GRÄNSLÖS

Nya BMW M4 Cabriolet. Radikalt annorlunda.

BMW M

GRÄNSLÖS

Nya BMW M4 Cabriolet. Radikalt annorlunda.

GRÄNSLÖSNya BMW M4 Cabriolet. Radikalt annorlunda.

Tanka sol och adrenalin på samma gång. Med exakta köregenskaper, superb smidighet och enastående dynamik. Med en motor som imponerar med sina överlägsna prestanda. Med många tekniska funktioner med omisskännliga sportgener. Den suveräna känslan när taket fälls ned och framkallar ett brett leende: BMW M4 Cabriolet är sportig frihet på fyra hjul.

 

 

 

BMW M4 Cabriolet:

Bränsleförbrukning blandad körning (EU) l/100 km: 9,1 [8,7]
Koldioxidvärde blandad körning (EU) g/km: 213 [203]

Värden i [ ] gäller bilar med 7-stegad M dubbelkopplingsväxellåda med Drivelogic.

Bränsleförbrukning och koldioxidvärden är beräknade enligt EU-körcykeln. De verkliga värdena för den aktuella bilen kan avvika. Bilarna på bilderna är extrautrustade.

Acceleration 0–100 km/h s

4,6 [4,4]

Motoreffekt kW (hk) vid varv/min

317 (431)/5500–7300

Bränsleförbrukning blandad körning (EU) l/100 km

9,1 [8,7]

Koldioxidvärde blandad körning (EU) g/km

213 [203]

Tjänstevikt kg

1840 [1865]

Den upp till 331 kW (450 hk) starka raka, 6-cylindriga M TwinPower Turbo-bensinmotorn och ett flertal tekniska lösningar som hämtat inspiration från motorsporten utlovar adrenalinladdade prestanda och ohämmad körglädje. Upplevelsen är unik, inte bara när taket är öppet. Nya BMW M4 Cabriolet – sportig frihet på fyra hjul.

DESIGN

FASCINATION

BMW M4 Cabriolet väcker alla dina sinnen till liv med en dynamisk silhuett och ett fällbart tak som ger obegränsat med körglädje året runt. Upptäck de läckra designdetaljerna som M-njure med dubbelstavar och M4-emblem, M-gälar på sidorna samt avfasade dubbla M-ändrör.

PERFEKTION

Med sin långsträckta kontur och utpräglade sidopartier ger BMW M4 Cabriolet ett sportigt och kraftfullt intryck från alla håll. Den smäckra silhuetten avslutas med ett uttrycksfullt bakparti med bred stans som betonar den inneboende kraften, oavsett om taket är uppfällt eller nedfällt.

IMPONERANDE

Den framåtsträvande fronten hos BMW M4 Cabriolet med njure i Svart högglans och dubbelstavar har stora luftintag och accentueras av strålkastare med full-LED-teknik. Utmejslad design och fantastisk lyskraft – för den rätta utstrålningen på dagen och perfekt upplyst vägbana i mörker.

UTTRYCKSFULL

De utställda hjulhusen ger en fingervisning om den inneboende kraften i BMW M4 Cabriolet. LED-bakljus i ny design accentuerar bakpartiets breda stans, dag som natt. Avfasade dubbla M-ändrör och M diffusor passar perfekt till bakspoilern med sina karakteristiska luftutsläpp.

AERODYNAMISK

De båda vertikala luftintagen för Air Curtain och M-gälarna på sidorna med integrerad Air Breather reducerar luftmotståndet kring hjulhusen. Det bidrar till optimala aerodynamiska värden – och ökar hjärtslagen lite extra.

INTENSIV

När det fällbara taket öppnas automatiskt i en hastighet på upp till 18 km/h tar det bara ungefär 20 sekunder innan du till fullo får uppleva den fascinerande och intensiva cabrioletkänslan. Även i stängt skick utgör taket ett blickfång, som dessutom ger säkerhet och behaglig akustik.

LJUSFENOMEN

Även bakljusen är helt utförda i LED-teknik. Den utdragna L-formen med genomgående ljuselement går elegant över på bakluckan och understryker på så sätt bakpartiets markanta linjer.

M COMPETITION-PAKET.

M Competition-paketet erbjuder extra mycket kördynamik tack vare ökad motoreffekt och speciellt avstämt adaptivt M chassi. M sportavgassystem med dubbla ändrör i svartkrom ger ett mäktigt motorljud. Dessutom ingår exklusiva 20" M lättmetallfälgar med olika däckdimensioner fram och bak.

INTERIÖR

COCKPIT

Interiör med maximal sportfaktor: perfekta M sportstolar med belyst M-logo och ergonomiskt optimerad M lädersportratt med två M Drive-knappar för aktivering av dina personliga bilinställningar. Cockpit med M-specifikt kombiinstrument. Kort och gott: en plats präglad av dynamik och tekniska framsteg.

FÖRARORIENTERAD

I centrum för synfältet står kombiinstrumentet i M-design och den ergonomiska M lädersportratten. Dina personliga inställningar för bilen aktiveras med de centralt placerade M Drive-knapparna. I bilar med M dubbelkopplingsväxellåda tillkommer även växelpaddlar bakom rattkransen, som är klädd i läder Walknappa.

SIDOSTÖD

M sportstolar med integrerade nackskydd och belyst M-logo i axelhöjd ger perfekt stöd i sidled och inspirerar till nya banrekord. På mittkonsolens förarsida finns ett knästöd som ger stöd vid sportig körning.

ACCENTER

När man vässar M-karaktären märks det tydligt på detaljerna: till exempel på mittkonsolen där utvalda element som radio- och klimatreglage har försetts med läckra kromaccenter.

EXKLUSIV

Att testa gränserna och samtidigt vara omgiven av en exklusiv sportkänsla innebär inga kompromisser i BMW M4 Cabriolet. Såväl M sportstolarna som den övriga interiören är av högsta klass. Ett talande exempel visas här på bilden: klädsel i helläder Merino fint narvat Silverstone.

ÖGONÖPPNARE

Riktigt exklusiva detaljer väcker känslor även vid andra ögonkastet. Till exempel med extrautrustningens eleganta interiörlister Pianolack Svart från BMW Individual Collection. Med sin perfekta högglansfinish är de pricken över M i interiörens sportigt sobra formspråk.

450 HK

Extrautrustningens M Competition-paket tar BMW M4 Cabriolet till nya dynamiska höjder tack vare motoreffekten på 331 kW (450 hk). Dessutom ingår specialavstämt adaptivt M chassi, högglanspolerade 20" M lättmetallfälgar Stjärneker 666 med olika däckdimensioner fram och bak samt M sportavgassystem för ett motorsound med ännu mer karaktär.

HJÄRTSLAG

Känslan att köra en BMW M4 Cabriolet är hänförande intensiv och kommer ge dig en rejäl dos körglädje. Allt i denna prestandabil är gjort för att ge kraftfull dynamik och smidiga köregenskaper. Tack vare de många tekniska lösningarna från motorsportvärlden är det här ett kraftpaket som överför sina höga prestanda direkt till vägen. Framför allt när extrautrustningens M Competition-paket med speciellt avstämt adaptivt M chassi är med på startbanan.

RAK 6-CYLINDRIG M TWIN POWER TURBO-BENSINMOTOR.

RAK 6-CYLINDRIG M TWIN POWER TURBO-BENSINMOTOR.

Den raka, 6-cylindriga M TwinPower Turbo-bensinmotorn med tre liters cylindervolym kombinerar det bästa av två världar: högvarviga egenskaper med upp till 7 600 varv/min och en enastående kraft med max 550 Nm vridmoment. Biturbo, direktinsprutning och M-typisk finkalibrering ger omedelbar motorrespons, ohämmad dragkraft och suverän dynamik redan vid en lätt beröring av gaspedalen. En mängd innovationer, t ex konstruktion utan cylinderfoder eller den lätta, smidda vevaxeln, bygger vidare på det intelligenta lättviktskonceptet, förbättrar dynamiken och accelerationen, minskar förbrukningen och ger en optimal viktfördelning som i princip motsvarar 50:50. Resultatet: extremt smidiga köregenskaper som framhävs på ett markant sätt genom det omisskännliga ljudet från M-motorn.

SMIDIGHET

BMW EfficientLightweight är en effektiv lättviktsteknik med ultralätta material och har högsta prioritet för M-bilarna. Konceptet ger betydligt lägre vikt, samtidigt som karossens styvhet ökar. Detta bidrar bland annat till en viktfördelning på nära 50:50 och ger dessutom lägre tyngdpunkt. Resultatet är bättre kursstabilitet och drivgrepp liksom högre dynamik och smidighet.

HÅLL DIG UPPDATERAD OM NYA BMW M3 OCH M4.

Lämna din kontaktuppgifter så håller du dig uppdaterad.

Bränsleförbrukning och koldioxidvärden.

  • BMW M4 Cabriolet:
    Bränsleförbrukning blandad körning (EU) l/100 km: 9,1 [8,7]
    Koldioxidvärde blandad körning (EU) g/km: 213 [203]

    Värden i [ ] gäller bilar med 7-stegad M dubbelkopplingsväxellåda med Drivelogic.

    Bränsleförbrukning och koldioxidvärden är uppmätta enligt EU-körcykeln (93/116/EG). Bilarna på bilderna är extrautrustade.

    Förbrukning och koldioxidvärden finns under rubriken Tekniska data för respektive bilmodell. Förbrukning och koldioxidvärden beror på den valda däckdimensionen.

    Värdena avser inte den enskilda bilen och är heller inte en bindande del av erbjudandet, utan enbart till för att olika bilar ska kunna jämföras. Enligt direktivet 1999/94/EG tas inte hänsyn till koldioxidutsläpp som uppstår vid produktion och tillhandahållande av bränsle och andra energislag när koldioxidvärdet för bilen beräknas.