
THE 3
BMW 3-SERIE SEDAN: MOTORER OCH TEKNISKA DATA
Tekniska data
- 330e Sedan
- 330e xDrive Sedan
- 320i Sedan
- 320i xDrive Sedan
- 330i Sedan
- 330i xDrive Sedan
- M340i xDrive Sedan
- 318d Sedan
- 320d Sedan
- 320d xDrive Sedan
- 330d Sedan
- 330d xDrive Sedan
- M340d xDrive Limousine
-
No search result found. Please try another input

Tjänstevikt kg | 1.845 |
---|---|
Tillåten totalvikt kg | 2.300 |
Tillåten last kg | 530 |
Tillåtet axeltryck fram/bak kg | 1.035/1.315 |
Bagageutrymmets volym liter | 375 |
Tillåten släpvagnsvikt obromsad kg | 1500 |
Tillåten släpvagnsvikt bromsad kg | 1500 |
Cylindrar/ventiler per cylinder | 4/4 |
---|---|
Cylindervolym cm³ | 1998 |
Slaglängd/cylinderdiameter mm | 94.6/82.0 |
Motoreffekt kW (hk) vid varv/min | 135(184)/5000-6500 |
Max vridmoment Nm vid varv/min | 300/1350-4000 |
Kompression :1 | 11,0 |
Max hastighet km/h | 230 |
---|---|
Acceleration 0–100 km/h s | 5,8 |
Blandad körning l/100 km* | 1,9-1,4 |
---|---|
Koldioxidvärde blandad körning g/km* | 42-31 |
Tankvolym liter | 40 |
Däckdimension fram | 225/50 R17 98Y XL |
---|---|
Däckdimension bak | 225/50 R17 98Y XL |
Fälgdimension och -material fram | 7,5 J x 17", lättmetall |
Fälgdimension och -material bak | 7,5 J x 17", lättmetall |
Elräckvidd km* | 51-59 |
---|---|
Bruttokapacitet litiumjonbatteri kWh | 12,0 |
Laddtid med 3,7 kW/16 A, BMW i Wallbox (100 %) h | 3,6 |
Max effekt kW (hk) vid varv/min | 83 (113)/3170 |
---|---|
Max vridmoment Nm vid varv/min | 265/0-3.170 |
Systemeffekt kW (hk) | 215 (292) |
---|---|
Systemvridmoment Nm | 420 |
Förbrukning och koldioxidvärden.
-
Den angivna bränsleförbrukningen och utsläppsvärdena utgår från EU-förordning (EG) 715/2007 i den version som gällde vid tidpunkten för typgodkännande. Värdena avser ett typfordon med grundläggande konfiguration och det visade intervallet tar hänsyn till storleken på hjul, däck och extrautrustning.
* Värdena är enligt WLTP-körcykeln. Från och med 1 januari 2020 har WLTP helt ersatt den tidigare körcykeln NEDC. På grund av mer realistiska testförhållande – i WLTP är uppmätt bränsleförbrukning, energiförbrukning och koldioxidvärde ofta högre och verklig räckvidd i många fall lägre än med uppmätt NEDC-värde. Andra värden kan gälla vid beräkning av skatt och övriga fordonsavgifter. Du kan beräkna din fordonsskatt på: www.bilsvar.se
Mer information om WLTP-körcykeln finns på www.bmw.se/wltp.
Värdena avser basmodell med standardväxellåda; värden i [ ] gäller för modell med extrautrustningens växellåda.
Elektrisk räckvidd påverkas av faktorer som körstil, vägbanans beskaffenhet, utomhustemperatur, uppvärmning/luftkonditionering och föruppvärmning/kupékylning.
Modellerna på bilderna kan ha extrautrustning och tillbehör som inte ingår i standardutrustningen för den svenska marknaden. Information om vilka modeller och utrustningsalternativ som erbjuds i Sverige framgår av texten. Kontakta din BMW-återförsäljare för mer information. Med förbehåll för ändringar i konstruktion och utrustning samt skrivfel och andra felaktigheter.
KRAFTSTOFFVERBRAUCH UND CO2-EMISSIONEN DER BMW 3ER LIMOUSINE.
BMW 330i Limousine:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 6,1–5,8
CO2-Emissionen in g/km (kombiniert): 138–132
Die Angaben zu Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch werden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren VO (EU) 715/2007 in der jeweils geltenden Fassung ermittelt. Die Angaben beziehen sich auf ein Fahrzeug in Basisausstattung in Deutschland, die Spannbreiten berücksichtigen Unterschiede in der gewählten Rad- und Reifengröße und der optionalen Sonderausstattungen des ausgewählten Modells.
Weitere Informationen zum offiziellen Kraftstoffverbrauch und zu den offiziellen spezifischen CO2-Emissionen neuer Personenkraftwagen können dem „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ entnommen werden, der an allen Verkaufsstellen, bei der DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, und unter https://www.dat.de/co2/ unentgeltlich erhältlich ist.
Die Angaben sind bereits auf Basis des neuen WLTP-Testzyklus ermittelt und zur Vergleichbarkeit auf NEFZ zurückgerechnet. Bei diesen Fahrzeugen können für die Bemessung von Steuern und anderen fahrzeugbezogenen Abgaben, die (auch) auf den CO2-Ausstoß abstellen, andere als die hier angegebenen Werte gelten.