ADRENALINACCELERATOR MED FYRA PLATSER.
Nya BMW M4 CS.
Acceleration 0–100 km/h s (BMW M4 CS) |
3,9 |
Motoreffekt kW (hk) (BMW M4 CS) |
338 (460)/6250 |
Bränsleförbrukning blandad körning (EU) l/100 km** (BMW M4 CS) |
8,4 |
Koldioxidvärde blandad körning (EU) g/km** (BMW M4 CS) |
197 |
BMW M4 CS från |
1 110 000 kr |
Nya BMW M4 CS är en specialmodell från BMW M som är sprungen ur samma tradition som många prestandabilar med rötter i den legendariska BMW M3 Evolution ur E30-serien. BMW M4 CS tillverkas endast i begränsad upplaga, och kan sägas vara en symbios mellan den temperamentsfulla BMW M4 GTS och den funktionella, fyrsitsiga BMW M4 Coupé. Fullpackad med innovativ M-teknik och effektiva lättviktskomponenter av kolfiber tar detta kraftpaket Nürburgrings legendariska nordslinga på imponerande 7:38 minuter, utan att för den skull göra avkall på den funktionalitet som vardagen kräver. Prestanda som känns i varje fiber. Varje gång.
HÄNFÖRANDE DESIGN. HÄNRYCKANDE KÖREGENSKAPER.

Ren dynamik.
* På grund av materialets egenskaper kan bromsarna ge ifrån sig ett ljud i vissa situationer, i synnerhet strax innan inbromsning till stillastående vid väta. Om det finns vägsalt på vägbanan eller om vägbanan är våt kan bromsarnas prestandafördel jämfört med ett konventionellt bromssystem försvinna. Det kan ge upphov till en sämre bromsverkan och det kan då krävas att man trampar ned bromspedalen hårdare.

En drivande kraft.
* Värdena är preliminära, reservation för ändringar.

Stark lättviktare.

Perfekt grepp.

Ett bakparti med karaktär.
460 HK
Den ursinningt starka raka 6-cylindriga M TwinPower Turbo-bensinmotorn i BMW M4 CS har en kraft på 338 kW (460 hk) och 600 Nm, vilket drar iväg ekipaget från 0 till 100 km/h på magiska 3,9* sekunder med en toppfart på 280 km/h.
Den hänförande kördynamiken hos BMW M4 CS är inte bara ett resultat av den direkta responsen och den kraftfulla motorn, utan skapas även av ett antal andra prestandakomponenter. Den elektromekaniska styrningen med M Servotronic, den aktiva M differentialen och den extra sportigt avstämda M dubbelkopplingsväxellådan ger fantastiska prestanda, både på vägen och på tävlingsbanan.
Maximal smidighet, högsta precision i styrningen och utmärkt vardagskompatibilitet uppnås tack vare det speciellt avstämda adaptiva M chassit med tre olika körlägen, för optimerad stötdämparinställning beroende på såväl vägunderlaget som din körstil.
* Värdena är preliminära, reservation för ändringar.







SPORTIG RAKT IGENOM.
Även interiören i BMW M4 CS präglas av en exklusiv och sportig stil. Till och med innan du har tagit plats bakom ratten – med de stilrena instegslisterna i aluminium med M4 CS-logo. Den centrala punkten i den förarorienterade cockpiten är M lädersportratten. Ett annat alternativ är extrautrustningens M alcantararatt klädd i exklusiv, antracitfärgad alcantara med blå-röda dekorsömmar i M-design, center-stripe och bästa tänkbara grepp i alla lägen. Bakom ratten återfinns mätartavlorna i klassisk M-design. De sobra, alcantaraklädda interiörlisterna har läcker prägling i form av en exklusiv CS-logo.
M sportstolarna i lättviktsmaterial från BMW M4 Coupé med M Competition-paket har i BMW M4 CS klädsel i läder Merino och alcantara. Till och med i krävande körsituationer på tävlingsbanan garanterar de perfekt sidostöd, men även på längre sträckor kan du njuta av den fantastiska komforten. Interiören i BMW M4 CS präglas av fler innovativa lättviktskomponenter. Den viktoptimerade mittkonsolen väger ca 30 procent mindre än standardutrustningens och är klädd med alcantara med mörkgrå kontrastsömmar. Dörrsidor och sidoinklädningar har minskats rejält i vikt och försetts med sportiga handtagsremmar i M-färgerna, allt för att förhöja den läckra atmosfären.



ANIMERADE LJUSEFFEKTER INGÅR.
OLED-ljusdesign.
Bakljusen hos BMW M4 CS är utförda i futuristisk ljusdesign med så kallade organiska lysdioder (OLED), som fördelar ljuset extremt homogent över hela ytan. Med dynamiska 3D-ljusanimationer bidrar bakljusen till att betona det imponerande bakpartiet och ger sportcoupén en ännu markantare och kraftfullare utstrålning – omisskännlig dag som natt.
-
Den angivna bränsleförbrukningen och utsläppsvärdena utgår från EU-förordning (EG) 715/2007 i den version som gällde vid tidpunkten för typgodkännande. Värdena avser ett typfordon med grundläggande konfiguration och det visade intervallet tar hänsyn till storleken på hjul, däck och extrautrustning.
* Värdena är enligt WLTP-körcykeln. Från första september 2018 har WLTP helt ersatt körcykeln NEDC. På grund av mer realistiska testförhållande är under WLTP, uppmätt bränsleförbrukning, energiförbrukning och koldioxidvärde ofta högre och verklig räckvidd i många fall lägre än med uppmätt NEDC-värde. Under år 2019 är NEDC-värdena legalt bindande.
** Uppgifter om förbrukning och koldioxidvärden uppfyller kraven för mätning enligt den nya WLTP-körcykeln och har räknats om till EU-körcykeln (NEDC) för att underlätta jämförelser. Andra värden kan gälla vid beräkning av skatt och övriga fordonsavgifter. Du kan beräkna din fordonsskatt på: www.bilsvar.se
Mer information om WLTP-körcykeln finns på www.bmw.se/wltp.
Värdena avser basmodell med standardväxellåda; värden i [ ] gäller för modell med extrautrustningens växellåda.
Modellerna på bilderna kan ha extrautrustning och tillbehör som inte ingår i standardutrustningen för den svenska marknaden. Information om vilka modeller och utrustningsalternativ som erbjuds i Sverige framgår av texten. Kontakta din BMW-återförsäljare för mer information. Med förbehåll för ändringar i konstruktion och utrustning samt skrivfel och andra felaktigheter.