BMW X5 M50d på en gata i staden på natten

SOM KLIPPT OCH SKUREN FÖR LEDARROLLEN.

Helt nya BMW X5 M50d.

BMW MPerformance

SOM KLIPPT OCH SKUREN FÖR LEDARROLLEN.

Helt nya BMW X5 M50d.

Helt nya BMW X5 M50d är en attraktion i sig. Ingenjörerna har lyckats bygga en BMW X-modell med en effekt, dynamik och smidighet som utmanar det som tidigare varit möjligt. Drivkällan är en ännu starkare, rak 6-cylindrig M Performance TwinPower Turbo-dieselmotor. En kraft som det adaptiva M chassit Professional skickar rakt ned i asfalten med största precision. En äkta M Performance-bil – för alla som kräver lite mer.

SOM KLIPPT OCH SKUREN FÖR LEDARROLLEN.Helt nya BMW X5 M50d.

Helt nya BMW X5 M50d är en attraktion i sig. Ingenjörerna har lyckats bygga en BMW X-modell med en effekt, dynamik och smidighet som utmanar det som tidigare varit möjligt. Drivkällan är en ännu starkare, rak 6-cylindrig M Performance TwinPower Turbo-dieselmotor. En kraft som det adaptiva M chassit Professional skickar rakt ned i asfalten med största precision. En äkta M Performance-bil – för alla som kräver lite mer.

Read more
Rak 6-cylindrig M Performance TwinPower Turbo-dieselmotor i BMW X5 M50d

ARBETSNARKOMAN.

Den raka 6-cylindriga M Performance TwinPower Turbo dieselmotorn.

ARBETSNARKOMAN.

Den raka 6-cylindriga M Performance TwinPower Turbo dieselmotorn.

En stark personlighet kan konsten att vidareutvecklas. Precis så är det med den nya, raka 6-cylindriga M Performance TwinPower Turbo-dieselmotorn med sina två lågtrycks- och två högtrycksturboaggregat. Resultatet är ännu högre effekt, mycket smidig och snabb respons samt ett vridmoment på 760 Nm, som utan minsta tvekan visar sin potential redan på låga varvtal. Prestandamotorn utvecklar 294 kW (400 hk) och skjuter iväg BMW X5 M50d från 0 till 100 km/h på bara 5,2 sekunder.

Read more
Nya BMW X5 M50d visar vad en Sports Activity Vehicle med M-gener och xDrive kan prestera: högsta dynamik och smidighet med bästa tänkbara drivgrepp.
Jörn Sieke, produktchef för M-modeller och BMW Individual
Interiören i BMW X5 M50d med förarplats, instrumentpanel och mittkonsol
Närbild på instrumentdisplayen hos BMW X5 M50d
BMW Individual instegslister för BMW X5 M50d

POLE POSITION PÅ ALLA PLATSER.

Interiören i BMW X5 M50d är essensen av lika delar sportighet och exklusivitet. Den M-specifika logon på instegslisterna och i instrumentdisplayen gör att pulsen ökar lite extra. Förarplatsen är som skräddarsydd för föraren och M lädersportratten ligger perfekt i händerna. Högklassigt bearbetade material, som exempelvis stolsklädsel i förnämligt BMW Individual läder Merino i färgen Tartufo, BMW Individual läderklädd instrumentpanel (båda extrautrustning) och interiörlister Aluminium Nätstruktur mörk skapar den där äkta sportkänslan.

BMW X5 M50d står på en gata framför en storstadskuliss på natten

BEHÄRSKAR HELA REGISTRET.

Chassit för BMW X5 M50d.

BEHÄRSKAR HELA REGISTRET.

Chassit för BMW X5 M50d.

När du kör en BMW X5 M50d märker du direkt hur ett perfekt avstämt chassi känns. Välbalanserade köregenskaper, typisk smidighet och maximal precision – ingenjörerna har tagit ett extra varv för att optimera chassits och styrningens egenskaper ännu mer. Med lägena Sport och Sport+ kan extrautrustningens adaptiva M chassi Professional ställas in för att få ännu hårdare och sportigare egenskaper. För en kördynamik som tack vare kombinationen av den aktiva integralstyrningen och xDrive är unik i sitt segment.

Read more
Tre BMW M Performance-bilar står på våt asfalt

INTENSIFIERAD KÖRGLÄDJE.

M Performance-modellerna.

BMW MPerformance

INTENSIFIERAD KÖRGLÄDJE.

M Performance-modellerna.

BMW X5 M50d sedd bakifrån framför urban kuliss på natten

BILDER & FILMER

  • Den angivna bränsleförbrukningen och utsläppsvärdena utgår från EU-förordning (EG) 715/2007 i den version som gällde vid tidpunkten för typgodkännande. Värdena avser ett typfordon med grundläggande konfiguration och det visade intervallet tar hänsyn till storleken på hjul, däck och extrautrustning.

    * Värdena är enligt WLTP-körcykeln. Från första september 2018 har WLTP helt ersatt körcykeln NEDC. På grund av mer realistiska testförhållande är under WLTP, uppmätt bränsleförbrukning, energiförbrukning och koldioxidvärde ofta högre och verklig räckvidd i många fall lägre än med uppmätt NEDC-värde. Under år 2019 är NEDC-värdena legalt bindande.

    ** Uppgifter om förbrukning och koldioxidvärden uppfyller kraven för mätning enligt den nya WLTP-körcykeln och har räknats om till EU-körcykeln (NEDC) för att underlätta jämförelser. Andra värden kan gälla vid beräkning av skatt och övriga fordonsavgifter. Du kan beräkna din fordonsskatt på: www.bilsvar.se

    Mer information om WLTP-körcykeln finns på www.bmw.se/wltp.

    Värdena avser basmodell med standardväxellåda; värden i [ ] gäller för modell med extrautrustningens växellåda.

    Modellerna på bilderna kan ha extrautrustning och tillbehör som inte ingår i standardutrustningen för den svenska marknaden. Information om vilka modeller och utrustningsalternativ som erbjuds i Sverige framgår av texten. Kontakta din BMW-återförsäljare för mer information. Med förbehåll för ändringar i konstruktion och utrustning samt skrivfel och andra felaktigheter.