Vårt verktyg som används för att hantera godkännande av cookies är för närvarande inaktivt. Därför saknas eventuellt vissa funktioner som kräver att du godkänner cookies.

BMW PROACTIVE CARE
- Tillbehör
- BMW Originaldelar
- Vägassistans
- Garantier
- BMW Appar: Översikt
- Proactive Care
- Frågor och svar om torkarblad
- Frågor och svar om bilbatteri
- BMW Service Hub
- Frågor och svar om vinterdäck
- Frågor och svar om vindruta
- Frågor och svar om sommardäck
- Frågor och svar om bromsar
- Frågor och svar om billack
- Frågor och svar om kupévärmare
- BMW Reparation och bilvård
- Tillbehör
- BMW Originaldelar
- Vägassistans
- Garantier
- BMW Appar: Översikt
- Proactive Care
- Frågor och svar om torkarblad
- Frågor och svar om bilbatteri
- BMW Service Hub
- Frågor och svar om vinterdäck
- Frågor och svar om vindruta
- Frågor och svar om sommardäck
- Frågor och svar om bromsar
- Frågor och svar om billack
- Frågor och svar om kupévärmare
- BMW Reparation och bilvård
BMW PROACTIVE CARE.
DIN BMW MEDDELAR BÅDE VID AKUTA REPARATIONER ELLER KOMMANDE SERVICE.
Oavsett om det handlar om en brådskande bromsreparation eller en service med oljebyte, din BMW vet själv om när det är dags för service eller reparation. Sensorerna i din BMW identifierar automatiskt det aktuella servicebehovet. Därefter skickar bilen dessa fordonsdata till BMW Proactive Care eller din lokala BMW Serviceverkstad. I brådskande fall kontaktar BMW Proactive Care-teamet dig, och vid mindre brådskande ärenden kan service eller reparation bokas online eller genom att en BMW Serviceverkstad återkopplar.
Koppla av och låt oss ta hand om din BMW. Registrera dig och din BMW i BMW Connected Drive eller ladda ned MyBMW appen.
REGISTRERA DIG NU FÖR ATT TA DEL AV ALLA FÖRDELAR MED BMW PROACTIVE CARE.
Så här får du fördelarna kostnadsfritt med BMW Proactive Care:
1. Registrera
Klicka på "Registrera nu" nedan. Du kommer länkas vidare till ConnectedDrive sidan. Logga in eller skapa ett nytt BMW ConnectedDrive konto på bara några sekunder.
2. Lägg till din BMW
Om du inte redan har registrerat din BMW på ditt eget ConnectedDrive konto.
3. Välj BMW återförsäljare
Välj din auktoriserade BMW återförsäljare här.
Det är viktigt att uppdatera ditt val av BMW återförsäljare för att i rätt tid få hjälp med service. Klicka på länken i punkt tre ovan för att hitta fyra sätt att göra detta på.

Instruktion för hur du väljer din önskade BMW Serviceverkstad.
HANTERA DITT VAL AV BMW ÅTERFÖRSÄLJARE.
Som BMW-ägare kan du själv ändra ditt val av auktoriserad BMW återförsäljare på fyra enkla sätt, när du har ett aktiverat ConnectedDrive konto med uppdaterad kontaktinformation och en BMW kopplad till kontot. Nedan finner du olika alternativ för hur du går tillväga för att koppla din BMW till önskad BMW återförsäljare.

My BMW App
1. Ladda ner och logga in på My BMW appen.
2. Dealer Service > Välj återförsäljare
3. Välj din önskade återförsäljare genom att ange namn och välj i kartan
4. Spara som förval

Kontrolldisplay i din BMW.
1. Öppna ikonen "Din återförsäljare"
2. Välj "Välj/Ändra återförsäljare" > Nästa
3. Välj ny återförsäljare
4. Acceptera vald återförsäljare

ConnectedDrive kundportal.
1. Logga in på ConnectedDrive kundportal.
2. Välj "Hantera fordon".
3. Visa nuvarande återförsäljare.
4. Välj ny återförsäljare.
5. Spara din valda återförsäljare.

FEM FÖRDELAR MED BMW PROACTIVE CARE.
- 01 Tid för det mest väsentliga – hjälper dig att fokusera på de viktiga sakerna i livet.
- 02 Maximal säkerhet – full koll på service, tidsbokningar, olyckor och motorfel.
- 03 Ser till att du inte glömmer bort att boka service – din BMW Serviceverkstad ser till att det finns en tid till dig.
- 04 Effektiv tidsbokning - snabbare service genom att utnyttja aktuella data om bilen.
- 05 Snabbt tillbaka på vägen – snabb kontakt med BMW Vägassistans.

Instruktionsfilm för hur du bokar service via My BMW app.
FRÅGOR OCH SVAR.
Vad är Proactive Care?
BMW är en av de första tillverkarna inom bilindustrin som erbjuder proaktiv och förebyggande service. Proactive Care innebär att man vidtar åtgärder innan det är ett måste. Sensorer utvärderar realtidsdata och detekterar automatiskt aktuellt underhålls- och reparationsbehov i din BMW. Vi kontaktar dig om det finns saker som man måste åtgärda.
Varför måste jag uppdatera mina personuppgifter för Proactive Care?
Vi behöver dina kontaktuppgifter för att du ska kunna utnyttja alla fördelar med BMW Service. Vi kan bara kontakta dig om ditt telefonnummer och din e-postadress är aktuella. Se även till att du godkänner att vi använder dina uppgifter och att din BMW har lagts till i ditt ConnectedDrive-konto. Då kan vi vid behov erbjuda dig omfattande och skräddarsydd support.
Vad är CBS (Condition Based Service)?
Vi utför inte alltid serviceåtgärder vid fasta tider i din BMW. Istället är serviceintervallen baserade på den aktuella användningen av bilen. CBS (Condition Based Service) övervakar skicket hos alla fordonsdelar och vätskor med hjälp av sensorer och baserat på särskilda algoritmer. En ny bil visar ett teoretiskt datum för första service. Det här datumet blir uppdaterat hela tiden när bilen används. Du får information om när service är nödvändig.