Tillgänglighetsförklaring.
BMW Northern Europe AB (hädanefter kallat "BMW") utformar sin webbplats för att vara tillgänglig i enlighet med bestämmelserna i "lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet" ("Tillgänglighetslagen"). Denna tillgänglighetsförklaring gäller för erbjudandet på webbplatsen www.bmw.se.
I synnerhet ålägger Tillgänglighetslagen tjänsteleverantörer att bland annat utforma e-handelstjänster så att de är tillgängliga och användbara för personer med funktionsnedsättning som vanligt, utan särskilda svårigheter och i princip utan extern hjälp. Dessa krav har specificerats närmare i förordningen (2023:676) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet och tillämpliga föreskrifter, enligt vilka den senaste tekniken alltid måste beaktas. Förutom de tekniska kraven ålägger lagstiftningen tjänsteleverantörer att göra viss information tillgänglig på ett tillgängligt sätt.
Allmän beskrivning av tjänstens utformning och funktion.
BMW erbjuder olika e-handelstjänster (nedan kallade ”tjänster”) på sin webbplats som gör det möjligt för kunder att köpa tjänster eller begära prisförslag för produkter online. De tillgängliga tjänsterna beskrivs nedan. Onlineinnehåll som inte ingår i de beskrivna tjänsterna kanske (ännu) inte är helt tillgängligt.
Få ett prisförslag.
Få ett prisförslag online på BMW:s hemsida . Beroende på tillgänglighet finns det olika alternativ för att få ett prisförslag.
BMW ConnectedDrive.
I BMW ConnectedDrive Store får kunder tillgång till digitala tjänster för sin BMW. Kunder kan online köpa uppgraderingar och digitala tjänster som är tillgängliga för deras bil. Ett BMW ID krävs, och bilen måste vara kopplad till detta ID.
Service och tillbehör.
I BMW Tillbehör Store kan kunder hitta BMW Originaltillbehör och dess rekommenderade priser. Kunder kan söka efter tillbehör i olika produktkategorier och säkerställa att tillbehöret passar deras bil genom att ange chassinummer eller registreringsnummer. För support, rådgivning och köp hänvisas kunder till att kontakta önskad BMW Återförsäljare.
Lifestyle.
I BMW Lifestyle Store erbjuds kollektioner och tillbehör. Kunder kan söka efter och köpa varor online i olika produktkategorier med hjälp av filter.
Tidsbokning för service.
Kunder kan online boka service hos en BMW Återförsäljare/Serviceverkstad genom att välja önskade tjänster för sin bil och välja en ledig tidpunkt för servicen.
My BMW ID.
Genom att skapa ett My BMW ID kan kunder logga in på vår webbplats för att få tillgång till fler funktioner, såsom att spara konfigurerade önskebilar, hantera sin finansiering eller uppgradera digitala tjänster.
Överensstämmelse med tillgänglighetskraven.
BMW strävar efter att göra sin webbplats tillgänglig på olika sätt och att förbereda den för användning av hjälpmedelsteknik. Av denna anledning följer utvecklingen av webbplatserna de tekniska standarderna i den europeiska standarden EN 301 549 och framgångskriterierna i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 som hänvisas till däri på nivåerna A och AA.
De relevanta undersidorna på webbplatsen tillhandahåller också den information som krävs i enlighet med Tillgänglighetslagen på ett tillgängligt sätt.
Marknadskontroll.
Myndigheten som ansvarar för tillsyn av tillgänglighetskrav är Post- och telestyrelsen (PTS).
Feedback och kontakt.
Kontakta oss gärna om du har några synpunkter eller frågor.
Tel: +46 200-22 82 00
E-post: se.kundsupport@bmwgroup.com
Öppettider: Måndag till fredag, kl. 08-16.
Uppdatering av uttalandet.
Denna tillgänglighetsförklaring uppdaterades senast 2025-06-27.